Beosztás |
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság |
Elnök |
Hirt Erika |
Képviselő tagok |
Balogh Ferenc Péter |
Turcsány Andrea | |
Volf Ferenc András | |
Nem képviselő tagok |
Ádámku Ottó Béláné |
Borbás Péter |
Beosztás |
Településfejlesztési Bizottság |
Elnök |
Balogh Ferenc Péter |
Képviselő tagok |
Faldina Ágnes Éva |
Turcsány Andrea |
|
Volf Ferenc András |
|
Nem képviselő tagok |
Pelle György Tamás |
Rasztik Róbert |
|
Sutus Zoltán |
Beosztás |
Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Elnök |
Faldina Ágnes |
Képviselő tagok |
Balogh Ferenc Péter |
Hirt Erika | |
Nem képviselő tagok |
Mikusné Madar Gyöngyi |
Stöckler Virág |
A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tagjainak bemutatása
Október 7-én megalakult az új képviselőtestület, Szuróczki Csaba polgármester vezetésével. A képviselők összeállították a bizottságokat és felkérték a külsős tagokat is. Minden hónapban bemutatunk egy-egy bizottságot és annak tagjait. Elsőként ismerjék meg a pénzügyi- és gazdasági bizottság tagjait és munkáját!
Engem ért az a megtisztelő felkérés, amelyet követően a bizottság elnökének választottak, ezért engedjék meg, hogy a bemutassam bizottságunk tagjait. Mielőtt ezt megtenném, néhány fontos információt is szeretnék megosztani Önökkel. Jelenleg 6 képviselő került megválasztásra, közülük Talapka József Bertalannét választottunk meg társadalmi megbízatású alpolgármesternek. A bizottságok tagjai egyrészt a képviselők, valamint ún. „külsős” bizottsági tagok. A vonatkozó jogszabályok értelmében az alpolgármester nem lehet egy bizottságnak sem a tagja, valamint a jogszabályok azt is rögzítik, hogy egy adott bizottságon belül a képviselők számának minimum eggyel többnek kell lenni a külsős bizottsági tagokétól. Ezért jelenleg 4 fő képviselő 2-2 bizottság, továbbá egy képviselő 3 bizottság munkájában vesz részt. A képviselők részletes bemutatkozását a Hírmondó választási különszámában már olvashatták, azonban a külsős bizottsági tagokat is szeretnénk röviden bemutatni. Elmondhatjuk, hogy a bizottsági tagok jelölését minden bizottság esetében hosszas előkészítő munka, érvelés előzte meg. Törekedtünk arra, hogy a bizottságokba olyan embereket delegáljunk, akik szakmai képzettségüknél fogva, eddigi tapasztalataikkal erősíteni tudják a bizottság szakmai tevékenységét, érdemi munkáját.
Ádámku Ottó Béláné:
1959-ben született, családjával 2000 óta élnek Inárcson, 2023-tól már lányuk Szabina is inárcsi lakos lett. Végzettségét tekintve élelmezésvezető, államháztartási szakirányon mérlegképes könyvelői, majd közgazdász diplomát szerzett. 2001. októberétől 2019. augusztusáig (nyugdíjba vonulásáig) az Inárcsi Polgármesteri Hivatal köztisztviselőjeként dolgozott az önkormányzatnál, annak elismert gazdálkodási pénzügyi csoportvezetőjeként, szakembereként. Nagyon megtisztelő volt számára a felkérés, hogy a bizottság munkájában számítanak a tapasztalatára, tudására, munkáját most is az elhivatottság és a segítő szándék motiválja, hogy a bizottság munkáján keresztül segítse a testületnek a község, és annak lakói érdekében végzett munkáját.
Borbás Péter:
1978-ban született, Inárcson 2010 óta él feleségével, két gyermek büszke édesapja. Szakmája anyagtechnológiai mérnök asszisztens, diplomáját a kecskeméti Neumann János Egyetem Gépészmérnöki karon szerezte. 2024 március óta az Inárcs-Örkény Kézilabda Klub elnöke, civil életében épületgépészeti vállalkozást irányít, többek között épületüzemeltetés területén tevékenykedik. Hitvallása, tapasztalata szerint egy vállalkozás (szervezet) irányításához és működtetéséhez jól szervezett, szakmailag hozzáértő kollégákból álló csapatra van szükség, ahol mindenki tisztában van a rá bízott feladatokkal és legjobb tudása szerint jár el. Polgármester úr megkeresésére azzal mondott igent, vállalta a megbízatást, ha eddigi tapasztalataival, szakmai tudásával hozzá tud tenni a bizottság munkájához és hasznos tagja tud lenni a közösségnek. Hiszem, hogy manager szemléletű vezetőként, fiatal szakemberként új értéket ad majd a bizottság munkájához.
Turcsány Andrea:
1972-ben született, gyerekkora óta itt élt, igaz most „kétlakiként ”ingázik Budapest és Inárcs között. A Pécsi Tudomány Egyetemen szerzett kulturális mediátor mesterdiplomát. Munkáját legtöbben a Zrumeczky Dezső Művelődési Ház és Könyvtár volt igazgatójaként ismerik, ahol közel 16 évig dolgozott. Kiemelkedő szakmai munkáját dicséri a sokszínű kulturális programokon, falusi hagyományőrző rendezvényeken túl egyebek közt a Kamaszpark létesítése, a Művelődési Ház bővítése és felújítása, valamint a Tájház felújítása is, amelyek pályázatírásában és a munkák operatív bonyolításában is aktívan részt vett. Jelenleg Pest vármegyén belül, különböző önkormányzatoknál Európai Uniós támogatásokból megvalósuló projektek lebonyolítását végző cég munkatársaként dolgozik. Reméljük, hogy szakmai és az intézményi gazdálkodásban szerzett tapasztalatain túl a bizottság munkáját a projekt szemléletű, eredménycentrikus gondolkodásmódjával, annak tervezési, lebonyolítási és értékelési szempontjaival is gazdagítani fogja!
Balogh Ferenc Péter:
1979-ben született, gyermekkora óta a községben él, jelenleg feleségével és két gyermekével. Diplomás művelődésszervező, előadóművész és magánvállalkozó. Civil életében vállalkozóként egy trafikot üzemeltet, azonban korábbi „szerelmét” a színpadot most a mikrofonra cserélte fel. A regionális rádió riportereként sok önkormányzati vezetővel, kormányhivatali vezetőkkel, országgyűlési képviselőkkel készített már riportot, a beszélgetésekben ahhoz, hogy releváns, tartalmi kérdéseket tudjon feltenni, nagy segítségére volt korábbi képviselői munkája. Nagy megtiszteltetés számára, hogy most már 4. alkalommal szavaztak neki bizalmat a településünk lakói, amit ezúton is szeretne megköszönni. Meggyőződése szerint tudását a település javára szeretné kamatoztatni, kiegészítve azt képviselőként, valamint vállalkozói és kulturális területen szerzett tapasztalataival.
Volf Ferenc András:
1965-ben született, Inárcson 35 éve él családjával. Villamos üzemmérnök, jelenleg informatikai vállalkozásban dolgozik társtulajdonosként, emellett a Tolnay Lajos Általános Iskolában óraadó tanár is. Három választási ciklusban volt képviselő, az előző ciklusban az alpolgármesteri tisztséget is ellátta. Munkáját akkor és most is a megfontoltság, kiegyensúlyozottság, egy adott kérdés több oldalról, több szempont szerinti megközelítése jellemezte. Emberként szerénység, végtelen tisztelet, alázat, önzetlenség, segítőkészség és nagy kompromisszumkészség jellemzi, amely kevés embernek sajátja. Korábbi képviselőként végzett munkája során szerzett tapasztalata fontos alapja lesz a bizottság jelenlegi munkájának is. A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tagjaként munkájában legfontosabb célként a település stabil, folyamatos fenntartható működésének pénzügyi feltételeinek megteremtését határozta meg.
Hirt Erika:
1958-ban születtem, újhartyáni gyökerekkel gyermekkorom óta Inárcson élek, ezer szállal kötődöm a faluhoz és az itt élő emberekhez. Eredeti szakmám szerint kertészmérnök vagyok, majd pályamódosításomat követően a pénzügyi szakmai területen képeztem magam tovább, s végül államháztartási mérlegképes könyvelői végzettséget szereztem. 2023-ban mentem nyugdíjba, azt megelőzően központi költségvetési szektor különböző intézményeiben dolgoztam gazdasági, pénzügyi területen. Jelenleg a helyi általános iskola alsó tagozatán pedagógiai asszisztensként dolgozom. Köszönöm a választók bizalmát, hogy most is képviselőnek választottak, minden igyekezetemmel, tapasztalatommal, szakmai tudásommal arra törekszem, hogy az Önök érdekeit képviselve segítsem a település lakóinak életét és a község fejlődését. A pénzügyi bizottság tagjaként fontosnak tartom, hogy érdemi előkészítő munkánkkal segítsük a testületet a döntéshozatalban, folyamatosan figyelemmel kísérve és megteremtve a település kiegyensúlyozott gazdálkodásának feltételeit (működési és fejlesztési források, lehetőségek figyelembevételével) úgy, hogy az önkormányzat kötelező feladatellátásán túl megteremtsük a lehetőséget a település fejlesztési céljainak megvalósításához is.
Hirt Erika
elnök
A Településfejlesztési Bizottság bemutatása
A Településfejleztési Bizottság tagjai: Balogh Ferenc elnök, képviselő tagok: Faldina Ágnes, Turcsány Andrea és Volf Ferenc, nem képviselő, „külsős” tagok: Pelle György, Rasztik Róbert, Sutus Zoltán.
A „mindenes bizottság”.
De, hogy ne fogalmazzak ilyen hevenyészve: egy igazán precíz definíciónak néztem utána az interneten - mely talán tükrözi a komplexitását bizottságunknak: „A településfejlesztés a település társadalmi, kulturális és gazdasági erőforrásainak, környezeti minőségének, műszaki, anyagi és humán ellátásának olyan fejlesztése, amely a fenntartható fejlődés érdekében megteremti a település lakossága számára az életszínvonal növekedésének, az életminőség javulásának egyensúlyi feltételeit. A településfejlesztés során figyelemmel kell lenni a település társadalmi viszonyainak, humán infrastruktúrájának, a település gazdaságának, gazdálkodásának és a település természeti és művi környezetének fejlesztésére.” (Jószai Attila)
Az Inárcsi Hírmondó korábbi számaiban már bemutatkoztak a képviselők, illetve bemutatkoztak a Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság, valamint a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság tagjai. Most a Településfejlesztési Bizottság külsős tagjai mutatkoznak be:
Pelle György Tamás
Inárcsi származású vagyok, jelenleg mérnökségvezető beosztásban dolgozom Vecsésen az Equip-Test Kft-nél, egy magyar tulajdonú vállalatnál. Gépészmérnökként végeztem az Óbudai Egyetemen 2020-ban. Egyetemi tanulmányaim során részt vettem kutatómunkákban, szoros együttműködésben a Dél-pesti Szennyvíztisztító Teleppel, így megismerkedhettem, a csatornázás és szennyvíz kezelés különböző területeivel. Egyetem után a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Ludovika kampuszára kerültem, ahol üzemeltetési mérnökként dolgoztam. Feladatom volt a teljes kampusz műszaki állapotának karbantartása, karbantartási rendszer létrehozása, műszaki projektek támogatása, levezetése. 2023-ban ismét jelentkeztem egyetemre, gépészmérnök mesterszakra, hogy az ismereteimet tovább bővíthessem.
Rasztik Róbert
Inárcsra születtem, itt jártam általános iskolába, majd Budapesten szakközépiskolába és egyetemre. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen Okleveles Építőmérnökként, majd Okleveles Mérnök-tanárként végeztem. Ezt követően Útfenntartási és útüzemeltetési Szakmérnök diplomát szereztem ugyanitt. Dolgoztam az Inárcsi Polgármesteri hivatal műszaki osztályán, majd 21 éve kezdtem dolgozni hídmérnökként a Pest Megyei Állami Közútkezelő Kht-nál. 15 éve vagyok jogutódjánál a Magyar Közút Nzrt. Dabasi mérnökségén mérnökség vezető. Jelenleg is Inárcson lakunk feleségemmel és két lányunkkal. Szeretünk itt élni, és szakmai tapasztalatommal támogatni kívánom az Önkormányzat munkáját.
Sutus Zoltán Egy ízig-vérig lokálpatrióta, a Zrumeczky Dezső Művelődési ház és Könyvtár falai közül. Nincsenek világmegváltó elképzeléseim, nem hiszem, hogy rövid időn belül a kerítés is kolbászból lesz. Egy nagyon lassú, - remélhetőleg minél szerteágazóbb, átgondoltabb, - építkezést látok magam előtt, ahol községünk (némi áthallással, szóltam előre) lépésről-lépésre fejlődik. Bizottsági munkám során arra fogok törekedni, hogy Inárcs egy mindenki számára élhető, horribile dictu: szerethető hely legyen, akkor is, ha ehhez sok esetben szemléletváltás szükséges. Ezt a jövőbeni munkát mindenképp a lakosság aktív közreműködésével szeretném végezni, úgy, hogy a bürokrácia útvesztőiben ne vesszen el az egyén sem. Hiszek benne, hogy a változás kulcsa lehet a sikernek, így végre egy felelős döntés, hogy most: köszönöm a figyelmet!
Záró gondolatnak egy kritikai megjegyzés:
Már a 2024. június 9-i választást követően elkezdődött a beszélgetés a megválasztott képviselőkkel a jövőt (közös munkát) illetően. Többek között a képviselő-testületet segítő bizottságok struktúrája is szóba került. Határozott álláspontom az volt (és még mindig ez), hogy felesleges úgy három bizottságot fenntartani, működtetni, hogy abból kettő (nevesül a gazdasági és az akkor még integrált hatáskörű) állandó jelleggel összevont üléseket tart. Hisz ha a gyakorlat ez marad, akkor felesleges két bizottságnak lennie - legyen egy nagy létszámú összevont bizottság - egy bizottsági elnökkel. Akkor abban maradtunk, hogy 2025 januárjában visszatérünk a kérdésre. Kizárólag a sikeres szakemberek - mint külsős bizottsági tagok - megtalálása tart vissza attól, hogy javaslatot tegyek a módosításra. Ennek oka az, hogy a bizottságokba a megválasztott képviselők arányában lehet behívni külsős „szakembereket”, és nagyon jó szakembereket találtunk!
Írásomat azzal zárom, hogy bátorítsak minden inárcsi lakost, hogy ötletével, gondolataival, jobbító szándékú kritikájával bátran keressen engem, vagy bizottságunk bármely tagját. Szívesen fogadjuk, különös tekintettel a község egészére vonatkozó közlekedési felülvizsgálati és tömegközlekedési anomáliák megoldására vonatkozó javaslatokat, szépítési-zöldítési tippeket, kulturális, szabadidős és sportolási igényeket stb. E-mail címem: baloghferencpeter@gmail.com
Balogh Ferenc
elnök
A Szociális és Esélyegyenlőségi Bizottság bemutatása
Október 7-én megalakult az új képviselőtestület, Szuróczki Csaba polgármester vezetésével. A képviselők összeállították a bizottságokat és felkérték a külsős tagokat is. Minden hónapban bemutatunk egy-egy bizottságot és annak tagjait. Ebben a lapszámban ismerjék meg a szociális és esélyegyenlőségi bizottság és munkáját!
A bizottság feladata a nehéz sorban, nehéz körülmények között élők segítése, támogatása. Természetesen a szociális törvényeknek és a helyi rendeleteknek megfelelően. Ez azt jelenti, hogy a körülmények, a jövedelmek, az adott helyzetek és a törvények ismeretével dönt a bizottság egy-egy szociális ügyben. A támogatások formái: települési, rendkívüli támogatás, lakásfenntartási támogatás, gyógyszertámogatás, 70 év feletti egyedülálló lakos szemét-szállítási díj átvállalása, temetési segélyezés, születési támogatás, szociális tűzifa elbírálása, Bursa Hungarica a felsőoktatásban tanuló hallgatók támogatása, étkezési támogatás, természetbeni juttatások elbírálása.
A lakosságot arra kérjük, hogy a benyújtott kérelemben indokolják meg miért kerültek nehéz helyzetbe, valamint fontos, hogy a jövedelem pontos igazolása is meglegyen. A bizottság megpróbál segíteni, ha lehetséges.
A bizottság tagjai: Stökler Virág, Balogh Ferenc, Mikusné Madar Gyöngyi, Hirt Erika, Faldina Ágnes és a polgármesteri hivatal előadói.
Faldina Ágnes
elnök