Hírek

Elérhetőségek

Információ Anyakönyvi ügyekkel kapcsolatosan

Anyakönyvi kivonatok

Születési, házassági és halotti anyakönyvi kivonat igénylésével kapcsolatos információk

  • Anyakönyvi kivonatok igénylése Ügyfélkapun keresztül:

https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/anyakonyvi_kivonat_igenyles.html

Születési, házassági és halotti anyakönyvi kivonat kérhető az anyakönyvi hivatalban.


Kivonatok fajtái:

  • születési
  • házassági
  • halotti

Az anyakönyvi kivonatot az érintett vagy az általa meghatalmazott személy kérheti. Kiskorú esetén szülője vagy a szülő által meghatalmazott személy részére állítható ki az okirat. Halotti anyakönyvi kivonat kiadható a hozzátartozó részére, vagy (bírósági, földhivatali, hagyatéki eljárásban) annak, akinek jogos érdeke fűződik a haláleset tényének igazolásához, amennyiben a kérelmező az érdeket igazolja.

Szükséges dokumentumok:

  • személyazonosításra alkalmas okmány: érvényes személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártyaformátumú vezetői engedély
  • lakcímigazolvány
  • személyi azonosító igazolvány elvesztése esetén az erről szóló hivatalos bejelentés, azaz a rendőrség vagy okmányiroda által kiállított jegyzőkönyv
  • amennyiben meghatalmazott jár el, úgy közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt (két tanú aláírásával  ellátott) eredeti meghatalmazás

 

Haláleset anyakönyvezése

Halotti anyakönyvi kivonat kiállításával kapcsolatos információk

Haláleset anyakönyvezése amennyiben a halálozás helye Inárcs Nagyközség


A haláleset bejelentéséhez minden esetben szükséges:

  • az orvos által kiállított, orvosi pecséttel ellátott halottvizsgálati bizonyítvány
  • az elhalt személyazonosításra alkalmas okmányai: személyazonosító igazolvány, érvényes magyar útlevél, 2001. január 1. után kiállított vezetői engedély, lakcímkártya
  • születési anyakönyvi kivonata
  • családi állapotát igazoló okirata, (ha az elhalt házas családi állapotú, a házassági anyakönyvi kivonata, ha elvált, a házasságát felbontó jogerős bírósági ítélete vagy a záradékolt házassági anyakönyvi kivonata, ha özvegy, az elhalt házastársának halotti anyakönyvi kivonata vagy a záradékolt házassági anyakönyvi kivonat)
  • a halálesetet bejelentő személyi igazolványa, lakcímkártyája
  • szükséges az elhalt hozzátartozójának nyilatkozata az elhalt temetésének, az urna elhelyezésének helyéről

Amennyiben az elhunytat hamvasztatni szeretnék, a Kormányhivatal Népegészségügyi Osztályának (az ÁNTSZ jogutódja) engedélye szükséges.

Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat

Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozattal kapcsolatos információk

Amennyiben a szülők nem házasok, úgy apai elismerő nyilatkozattal rendezhetik a gyermek családi jogállását. Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat a születés előtt és után is tehető.


Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot lakóhelytől függetlenül bármelyik anyakönyvi hivatalban vagy bármelyik kormányhivatal gyámügyi osztályán tehetnek a szülők, ahogy egy nőgyógyász megállapítja a várandósság tényét.

Előre történő teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele, időpontfoglalással:

Megtételéhez mindkét szülő egyidejű, személyes jelenléte szükséges.

A jegyzőkönyv felvételéhez szükséges:

  • mindkét szülő érvényes személyi igazolványa vagy érvényes magyar útlevele, valamint lakcímét igazoló lakcímkártyája
  • az anya elvált családi állapota esetén záradékolt házassági kivonata, vagy eredeti, jogerős válóítélete. Ha az anya özvegy, az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata.
  • szakorvosi igazolás a fogantatás vélelmezhető és a szülés várható időpontjáról, melyet szülész-nőgyógyász állít ki külön lapon, kifejezetten apai elismerő nyilatkozathoz.

Ha a gyermek reprodukciós eljárásban fogant, apai elismerés nem tehető. Ebben az esetben a gyermek születése előtt egy családi név megállapodásra irányuló nyilatkozatot kell tenniük az anyakönyvvezetőnél.

Ha az egyik fél külföldi állampolgár, kérjük Önöket, hogy tájékozódjanak személyesen az anyakönyvvezetőnél.

Házasságkötés

Magyar és külföldi állampolgárok Magyarországon lakóhelytől függetlenül bármelyik anyakönyvi hivatalban házasságot köthetnek. Ez iránti szándékukat a tervezett házasságkötés helye szerinti anyakönyvvezetőnél kell bejelenteniük.


Házasságkötési szándék bejelentése, időpontfoglalással

Magyar állampolgárok esetén mindkét fél részéről az alábbiak szükségesek:

  • a házasulók együttes, egyidejű személyes megjelenése
  • személyazonosságot és állampolgárságot igazoló érvényes okmány (személyi igazolvány vagy útlevél)
  • lakcímkártya
  • születési anyakönyvi kivonat
  • elvált, özvegy fél családi állapotát igazoló záradékolt házassági kivonata, vagy eredeti, jogerős válóítélete

A házasságkötés időpontja legkorábban a házassági szándék bejelentésétől számított 31. naptól tűzhető ki, a szabad házasságkötési időpontjaink figyelembevételével.

Ha a házasságkötést megelőző eljárásról készített jegyzőkönyv felvétele óta egy év eltelt és a házasságot nem kötötték meg, az eljárást meg kell ismételni.

Külföldi állampolgárral vagy külföldi állampolgárok házasságkötési szándékának bejelentése előtt kérjük Önöket, hogy tájékozódjanak személyesen az anyakönyvvezetőnél.

Külföldi állampolgár Magyarországon történő házasságkötése

Ha külföldi állampolgár Magyarországon kíván házasságot kötni, feltétlenül keresse fel  anyakönyvvezetőinket, aki a konkrét eset körülményeire figyelemmel személyre szólóan adnak tájékoztatást.

Általánosságban elmondható, hogy külföldi házasuló tanúsítvánnyal jelentheti be házasságkötési szándékát, melyben igazolnia kell, hogy személyes joga szerint a Magyarországon tervezett házasságkötésének törvényi akadálya nincs. Ezzel kapcsolatos információért a külföldi házasuló forduljon saját hazájában a helyhatósághoz, ennek hiányában hazája külképviseletének konzulátusához. Ezen túl születési anyakönyvi okirattal igazolnia kell az anyakönyvi bejegyzéshez szükséges adatait, valamint családi állapotát és külföldi lakcímét. Minden idegen nyelvű okiratot, igazolást hiteles magyar fordítással kell benyújtania.

Miután a nemzetközi szerződések az okiratok különböző hitelesítését is megkívánhatják (diplomáciai felülhitelesítés, Apostille, stb.), külföldi állampolgárral kötendő házasság esetén további eljárásokra is szükség lehet.

Amennyiben a külföldi házasuló nem ért, nem beszél magyarul, a házasságkötési eljárás minden fázisában tolmácsra van szükség. A tolmácsot a házasulóknak kell biztosítaniuk, aki nem lehet a házasuló maga, vagy a házasuló egyenes ági rokona.

Az anyakönyvvezető az okiratokat öt napon belül felterjeszti a felettes szervhez annak elbírálására, hogy a külföldi okiratok megfelelőek-e. A felettes szerv engedélyéig házasságkötési időpont nem foglalható.

Magyar állampolgár külföldön történő házasságkötéséhez

Aki külföldön kíván házasságot kötni, annak feltételeiről és a becsatolandó okiratokról kizárólag a házasságot majd megkötő hatóság tud felvilágosítást adni. Ha az adott állam anyakönyvvezetője tanúsítvány bemutatását kéri a házasságkötéshez, keresse meg az adott államban működő magyar külképviseletet, amely igazolást adhat arról, hogy Magyarország 2013. március 1. óta nem állít ki tanúsítványt.

 

Névváltoztatás

Születési név megváltoztatásával vagy házassági név módosításával kapcsolatos információk

A névváltoztatási kérelem esetén a születési családi és utónév változtatása kezdeményezhető, ennek eljárási illetéke 10.000 Ft. Kérelemre módosítható a házassági névviselési forma is, ennek illetéke 3.000 Ft. Illetékbélyeg a postahivatalokban vásárolható.


Születési családi és utónév változtatása 

A kérelem benyújtásához szükséges okiratok:

  • az érintett fél személyazonosító okmánya, lakcímkártyája
  • születési anyakönyvi kivonata
  • ha házas, a házassági anyakönyvi kivonata
  • kiskorú gyermekének, gyermekeinek születési anyakönyvi kivonata
  • illetékbélyeg

Kiskorú gyermek névváltoztatását törvényes képviselője terjesztheti elő. Kiskorú gyermek esetében, ha a szülők elváltak, akkor is kell mindkét szülő hozzájárulása a név megváltoztatásához. Ettől csak az az eset tér el, ha a szülő felügyeleti jogát megvonták és ezt jogerős bírósági ítélet igazolja.

Szülő családi nevének megváltoztatása kiterjed családi nevét viselő kiskorú gyermekére is. Kivétel: ha ezt a szülő kifejezetten nem kéri.

Az eljárás illetékköteles, első esetben 10.000 Ft, további névváltoztatások esetén 50.000 Ft. Csak különös méltánylást érdemlő okból engedélyezhető újabb névváltoztatás az előző névváltoztatás hatályba lépésétől számított 5 éven belül.

A névváltoztatási kérelem az anyakönyvi hivatalokban nyújtható be, azonban a kérelmet Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztály bírálja el, és a döntést közli a kérelmezővel.

Házassági névviselési forma módosítása

Az eljáráshoz szükséges:

  • személyi igazolvány és lakcímigazolvány,
  • illetékbélyeg (3.000 Ft értékben)

 

Hatósági bizonyítványok

Amennyiben az anyakönyvi esemény XIII. kerületében történt, hatósági bizonyítvány kiállítását olyan adatok (pl. vallás) igazolására kérhetik, melyeket az anyakönyvi kivonat nem tartalmaz, de azok az anyakönyvben szerepelnek.


A kérelemhez szükséges:

  • személyazonosításra alkalmas okmány (személyazonosító igazolvány, vagy érvényes útlevél, vagy kártyaformátumú vezetői engedély)
  • lakcímigazolvány, amennyiben rendelkezik vele

A kérelemben meg kell jelölni a hatósági bizonyítvány felhasználásának célját és igazolni kell az adathoz való jogosultságot is.

Vallás hatósági bizonyítványon történő igazolása csak az érintett kérelmére adható ki. A kérelem személyesen, vagy a kérelmező egyenesági leszármazottja nyújthatja be.

A hatósági bizonyítvány kiállítási határideje 8 nap.

Az eljárás illetéke 3.000 Ft.

 

Közigazgatási csoport:

Ügyintéző neve, beosztása

Kovács Tímea igazgatási ügyintéző

Telefon

+ 36 29/370-021/117-es mellék

Fax

+ 36 29/370-369

Postacím

2365 Inárcs, Rákóczi út. 4.

Elektronikus levélcím

anyakonyv@inarcs.hu

Feladatai

Működési engedéllyel kapcsolatos ügyek ellátása, Hagyatéki feladatok ellátása,Szemétszállítással kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátása, Anyakönyvvezetői feladatok ellátása Katasztrófa és polgárvédelmi feladatok ellátása

 

 

 

Közigazgatási csoport:

Ügyintéző neve, beosztása

Stöckler Virág igazgatási ügyintéző

Telefon

+ 36 29/370-021/103-as mellék

Fax

+ 36 29/370-369

Postacím

2365 Inárcs, Rákóczi út. 4.

Elektronikus levélcím

szocialis@inarcs.hu

Feladatai

Szociális ügyek ellátása, Egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság megállapítása, Anyakönyvvezetői feladatok ellátása, Nemzetiségi referens