Telekalakítási eljárás
megindítása iránti kérelemhez szükséges tájékoztatás
az érintett ingatlanokkal kapcsolatos helyi településrendezési követelményekről
Az ügyintézés a Polgármesteri Hivatal feladatkörébe tartozik.
Az egyes földügyi eljárások részletes szabályairól szóló 384/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet 21. § értelmében a telekalakítási eljárás kérelméhez mellékelni kell a települési önkormányzat tájékoztatását az érintett ingatlanokkal kapcsolatos helyi településrendezési követelményekről.
Vonatkozó jogszabályok:
az egyes földügyi eljárások részletes szabályairól szóló 384/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet
„21. §
…
(7) A telekalakítási eljárás megindítása iránti kérelmet a miniszter által rendszeresített, az általa irányított minisztérium, valamint a földügyi szakigazgatás hivatalos honlapján közzétett formanyomtatványon kell benyújtani. A telekalakítási eljárás megindítása iránti kérelemhez mellékelni kell a telekalakítási dokumentációt, mely a 2. melléklet 1. pontjában felsorolt munkarészeket tartalmazza, a telekalakítás céljának függvényében, továbbá a települési önkormányzatnak a Méptv. 81. § (10) bekezdése szerinti tájékoztatását az érintett ingatlanokkal kapcsolatos helyi településrendezési követelményekről.”
a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény
„81. § [A helyi építési szabályzat]
…
(10) A települési önkormányzat gondoskodik az egyes ingatlanokkal kapcsolatos településrendezési követelményekkel kapcsolatos tájékoztatásról.”
Kérelem benyújtásának módja:
A kérelem és mellékletei gazdálkodó szervezet esetén kizárólag elektronikusan, e-Papír szolgáltatás útján nyújtható be, természetes személy esetén papír alapon (postai úton vagy személyesen) is benyújtható (2365 Inárcs, Rákóczi út 4.).
Elektronikus kapcsolattartás:
Inárcs Nagyközség Önkormányzata (rövid név: INARCSONK)
KRID szám: 651600183
Benyújtandó dokumentumok:
Tervezett telekalakítási változási vázrajz, és helyszínrajz